wtorek, 27 lipca 2010

Podwójnie czekoladowy sernik z malinami

Dopiero narzekaliśmy na upały, ale aktualna pogoda, czyli 14 stopni i deszcz, to jak na środek lata zdecydowana przesada. Smutki tej jesiennej aury osłodzi podwójnie czekoladowy sernik z malinami. Podwójnie czekoladowy, bo czekolada znajduje się zarówno w masie serowej jak i w delikatnej piance pokrywającej całe ciasto.
Sernik jest bardzo delikatny, nie przesłodzony, o konsystencji pianki. Raczej przypomina sernik na zimno, niż ciężki pieczony. W połączeniu z malinami - poezja!





Przepis na masę serową pochodzi z książki "Desery" wydawnictwa Konnemann, a dokładniej z przepisu na sernik w czekoladowym kołnierzyku.

Spód do tortownicy:
  • 12 pokruszonych herbatników wymieszałam z 
  • 70 g rozpuszczonego masła i tą masą wyłożyłam spód tortownicy. 
Odstawiłam do lodówki na 10 minut.

Składniki masy serowej:
  • 500 g białego sera
  • 300 ml kwaśnej śmietany (użyłam 18%)
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 2 łyżki kakao
  • 150 g gorzkiej czekolady roztopionej w kąpieli wodnej i przestudzonej

Biały ser i cukier utarłam ze śmietaną na gładką masę, w międzyczasie dodawałam po jednym jajku i po trochu kakao. Na końcu dodałam roztopioną czekoladę.

Masę wylałam do przygotowanej tortownicy. Piekłam 45 minut w 180 stopniach. Sernik po wyjęciu z piekarnika będzie "trzęsący", więc należy go dobrze schłodzić.

Masa czekoladowa:
ubiłam 200 g śmietany kremówki (ja użyłam 36%) i wymieszałam ze 100 g gorzkiej czekolady. Posmarowałam masą zimny sernik i udekorowałam malinami. Najlepiej odstawić sernik na kilka godzin do lodówki, żeby dobrze stężał.





Smacznego!

7 komentarzy:

Virginia pisze...

Wygląda przepysznie i pewnie tak smakuje!!!
Pozdro

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Powiem tylko tyle: MNIAAAMMMM!!!
Pozdrawiam:)

Paula pisze...

ale apetycznie wygląda!

http://kasiula.blog4ever.com pisze...

Bardzo fajnie ze dodalas zdjecie z przekrojonym sernikiem, wyglada tak apetycznei ze mi slinka leci i te malinki, po prostu niebo w gebie.

Ciastella pisze...

ślicznie wygląda..;D czekolada.;) pycha

kasiaaaa24 pisze...

Wow! Ależ on musi smakowac! Wygląda wspaniale.

Pozdrawiam :)

Kasia w kuchni♥♥♥ pisze...

łał! jak zobaczyłam ten sernik to sobie pomyślałam-czemu u mnie taki sernik nie jest na stole?! ;D
super wygląda ;)

 
Related Posts with Thumbnails