wtorek, 25 maja 2010

Salceson ;)

Ciasto o tej wdzięcznej nazwie było przez jakiś czas jednym z moich ulubionych. Przypomniałam sobie o nim przeglądając stare przepisy. Bardzo łatwo i szybko się robi i jest pyszne.



Składniki:
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka oleju
  • 2,5 szklanki mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 jabłka jabłek
  • cynamon
  • po garści rodzynek i orzechów włoskich
  • ew. kakao

Jajka ubić z cukrem, dodać mąkę wymieszaną z proszkiem, olej, sodę. Jabłka pokroić w kostkę, dodać cynamon i bakalie. Połączyć z ciastem. Piec ok. godziny w 180 stopniach.

Smacznego!

6 komentarzy:

andzia-35 pisze...

Mmmm...zjadłabym naleśnika z takim nadzieniem:))

Anja pisze...

ja robiłam je z dodatkiem kakao, ale oczywiście może być i biały salceson

Paula pisze...

to taki keks, prawda? lubię upstrzone ciasta :)

Dominika pisze...

Trochę to ciasto przypomina keks, można do niego dodać więcej bakalii.

Anulko, moja mama też zawsze robiła go z kakao, a ja... no cóż... zapomniałam go dodać. Ale i bez niego ciasto wyszło bardzo dobre :)

kasiaaaa24 pisze...

Ha ha upiekę takie na jakąś imprezę i zapytam kto chce na deser salcesonu. Jak nie zgłosi się nikt, to przyniosę tylko sobie. Pewnie się zdziwią ;)

Majana pisze...

Robiłam salcesonik , był smaczny:)))

 
Related Posts with Thumbnails