sobota, 4 lipca 2009

Suflet z żubrówką i jagodami

Jest to modyfikacja przepisu Roberta Makłowicza na suflet z żubrówką i sosem jabłkowo-malinowym. Delikatny, mało słodki deser z wyczuwalnym smakiem żubrówki.



Składniki (na 4 porcje):
  • 4 jajka
  • kieliszek żubrówki
  • łyżka cukru
  • łyżka rozpuszczonego masła

Sos:
  • 10 dag zmiksowanych jagód
  • łyżeczka cukru pudru

Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę. Żółtka wymieszać z żubrówką, a następnie delikatnie dodać do białek. Masę przelać do kokilek posmarowanych masłem i posypanych cukrem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 12 minut.
Po upieczeniu zrobić delikatnie wgłębienie i wlać sos jagodowy. Podawać gorące.

Smacznego!

6 komentarzy:

Gosia pisze...

zubrowka i jagody.............sorry,ale to by mnie nie przekonalo raczej,choc lubie rozne smaczki :)
Wyglada za to pierwszorzednie!!!!!!!

Dominika pisze...

A dlaczego nie takie połączenie? Czy gotowanie nie polega na łączeniu smaków i eksperymentowaniu?

majka pisze...

Jaki piekny i wyrosniety. Wyglada pysznie. Jestem bardzo ciekawa polaczenia smakow :)

Waniliowa Chmurka pisze...

No ja ramekiny mam od wtorku,wiec i taki suflecik trzeba bedzie upichcić wkrótce;)
ale.. bez żubrówki:P
Pozdrawiam i dziękuję za kolejną,orginalną propozycję:)

Bea pisze...

Sufletu z zubrowka jeszcze nie probowalam, pora to zmienic :)

PS. Jesli chcesz, to mozesz zmienic moj adres blogowy na nowy, choc przekierowanie na razie dziala rzecz jasna.

Pozdrawiam serdecznie!

Dominika pisze...

Dziękuję za wszystkie wpisy :)

majka - dziękuję :)

Olciaky - ja też kupiłam ramekiny we wtorek i to był ich chrzest bojowy :)

Bea - już zmieniłam adres :)

Pozdrawiam!

 
Related Posts with Thumbnails